FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Bliv klogere på

Vi får mange spørgsmål om skolen – find de fleste svar her…

1) Hvad står CIDESCO for?

Comité International DESthetique et de COsmetologie. Grundlagt i 1946. Hovedkontor i Zürich.

Mange års erfaring. Internationalt godkendt. Står for kvalitet! De uddanner professionelle kosmetologer i hele verden. Anerkendt i både Danmark og udlandet. Du får de bedste uddannelsesmæssige kvalifikationer, både fagligt og teoretisk, indenfor fagområdet / skønhed og helse. Opnår dermed de bedste jobmuligheder.

2) Hvad er forskellen på din KOSMETOLOGSKOLE og andre Kosmetologskoler?

Vi er grundige, både fagligt og teoretisk. Vi giver minimum 1500 undervisningstimer. CIDESCO pensum.

Vi er HOLISTISKE – holistisk syn med det hele menneske i centrum – krop, sind og sjæl hænger sammen. Vores filosofi er holistisk hudpleje, fokus er på kombinationen af den indre og den ydre pleje. Du får bl.a. viden og erfaring indenfor ernæring og hormoner, med fokus på, hvordan kost og hormoner påvirker både huden og sindet. En holistisk tilgang til kroppen vil hjælpe dig til at forstå og behandle hudproblemer.

Vi samarbejder med BioCosmediq Academy, som ligeledes har stærk fokus på den holistiske vinkel i skønhedsbranchen. En del af vores undervisningsmateriale er udarbejdet i samarbejde med BioCosmediq, hermed får du den mest opdaterede og nyeste viden indenfor området.

3) Hvad lærer vi mere af på din KOSMETOLOGSKOLE?

Du lærer bl.a. meget mere teori i fagene, får mange flere timer rent teoretisk, så du har den allerbedste og mest optimale baggrundsviden, når færdiguddannet. Du bliver en del af den nye Elite af kosmetologer, hos din KOSMETOLOGSKOLE. Desuden læren omkring holistisk hudpleje. Bl.a. får du viden og erfaring indenfor ernæring og hormoner, med fokus på, hvordan kost og hormoner påvirker både huden og sindet. Med den holistiske tilgang til kroppen vil det hjælpe dig til at forstå og behandle hudproblemer langt bedre.

4) Kan jeg arbejde i hele verden, når undervisningen er efter CIDESCOs Internationale pensum?

Ja, det kan du, grundet CIDESCOs retningslinjer og pensum. Du lærer det samme, som øvrige godkendte CIDESCO skoler i hele verden, herunder: Undervisningsfag, fagudtryk indenfor bl.a. massageteknikker, latinske betegnelser i Anatomi, Fysiologi, Huden og anomalier, Dermatologi mv. Skolen er Internationalt godkendt, så hvis du har lyst, har du muligheden for at arbejde i udlandet med den anerkendte uddannelse, du tager på din KOSMETOLOGSKOLE.

5) Er undervisningen på dansk?

Alt undervisning er på dansk, både det skrevne og det talte. Dog er der særlige fagudtryk indenfor bl.a. massageteknikker og latinske betegnelser i Anatomi, Fysiologi, Hud og anomalier, Dermatologi mv.

6) Hvilke fag skal vi begynde med?

Vi begynder med Ansigtets knogler og muskler, Kroppens knogler og muskler, Hudens opbygning, Hudtyper og tilstande, Hudens anomalier, Hudsygdomme, Hudanalyse, Hudpleje…, så du også er klar til at kunne behandle klienter efter 3 måneder.

7) Hvor meget hjemmearbejde / lektier er der pr. dag i ca. timer?

Du skal regne med 1-3 timer, afhængig af sværhedsgraden, i det aktuelle fag.

8) Hvad skal jeg have med den første dag på din KOSMETOLOGSKOLE?

Et godt humør og en positiv indstilling, så vil vi ikke forlange mere den første dag😊

Det vil også være en god idé med en madpakke, som du kan nyde i kantinen med dine nye medstuderende.

9) Hvor mange eksamener er der?

Afsluttende eksamen foregår over 2 dage.

Dag 1. Består af en skriftlig, teoretisk eksamen, en Multiple Choise Questions (MCQ) test, 100 spørgsmål, som krydser alle fagene, du har været igennem i uddannelsesforløbet.

Dag 2. Består af den praktiske del af eksamen, som er; Ansigtsbehandling, Hudanalyse, Farvning af bryn og vipper, Kropsanalyse, Kropsbehandling, Kropsmassage og Hårfjerning med voks samt din Årsopgave.

Desuden skal du til en skriftlig eksamen efter de 6 måneders praktik.

10) Hvad skal den skriftlige årsopgave / fagprøve omhandle?

Årsopgaven. Emnet bliver stillet af CIDESCO Zürich, vi ved endnu ikke, hvad den skal omhandle.

11) Er der kantine på din KOSMETOLOGSKOLE?

Vi har en super dejlig kantine med plads til ca. 25 personer.

12) Er der frokostordning på din KOSMETOLOGSKOLE?

Vi har ikke frokostordning. Der er selvfølgelig køleskab til elevbrug i kantinen. Og skolen ligger 200 meter fra gågaden, hvis der skulle være behov for at købe mad.

13) Er der tid til et fritidsjob?

Denne uddannelse er komprimeret ned til 1 år, fuldtid på skolen, med hjemmeopgaver / lektier. Så nej, et fritidsjob vil være begrænset. Du vil blive glad for at have dit fulde fokus, det ene år, du uddanner dig på din KOSMETOLOGSKOLE, bare et godt råd. Det er et vildt spændende fag, alt det du lærer, som også kræver fuld opmærksomhed og fordybelse – det er givet godt ud i sidste ende. Det sidste ½ år er på et praktiksted med elevløn.

14) Den nye Elite – er vi meget mere faglige og teoretiske dygtige?

Den nye elite; Ja, Du bliver en del af den nye Elite af kosmetologer, hos din KOSMETOLOGSKOLE. Du bliver professionel, Internationalt anerkendt CIDESCO kosmetolog. Meget faglig og teoretisk dygtig. Vidende omkring holistisk hudpleje, med den nyeste viden indenfor den holistiske vinkel i skønhedsbranchen! CIDESCO Diplomet er verdens mest prestigefyldte kvalifikation indenfor æstetik og skønhed. Det åbner en verden fuld af karrieremuligheder for dig. Hos din KOSMETOLOGSKOLE springer Den nye Elite ud!