Om uddannelsen

Bliv klogere på

Lær alt om den midtjyske kosmetologskole her.

I hjertet af Jylland, bedre kendt som Herning, ligger din KOSMETOLOGSKOLE.
din KOSMETOLOGSKOLE tilbyder internationalt anerkendt undervisning med udgangspunkt i CIDESCO pensum, men også med stor vægt på den holistiske vinkel indenfor skønhedsbranchen. Skolen er grundlagt af kosmetolog og iværksætter Karina Lehmann.

Formålet med at oprette en kosmetologskole, er at højne niveauet i hele kosmetolog branchen. Det starter ved eleverne og deres valg af skole/uddannelse. Uddannelsen har et tvist af et holistisk syn, med det hele menneske i centrum. Det betyder at eleverne, ud over klassiske kosmetologfaglige færdigheder, også kommer til at få erfaring inden for kost mm.

Eksamen

Eleverne undervises efter CIDESCO internationale pensum, som bl.a. byder på læren om anatomi og fysiologi, hudsygdomme, fysik og kemi, apparatlære og selvfølgelig ansigtsbehandlinger, manicure/pedicure, voksbehandlinger, epilering og meget mere.

Den skriftlige prøve består af 100 spørgsmål, som går på tværs af alle fagene. Det er multiple choice questions, MCQ. For at bestå eksamen skal man opnå et gennemsnit på henholdsvis 70/02 i de eksaminerede fag og discipliner. Til den praktiske prøve skal du udføre alle de klassiske kosmetologiske discipliner: Hårfjerning med voks, kropsmassage, kropsanalyse, kropsbehandling, speciale/årsopgave, hudanalyse, ansigts behandling, farvning af bryn og vipper, makeup, manicure. Udover eksamenskarakterer gives der en årskarakter i alle fag på grundlag af termins prøver og den enkeltes indsats gennem undervisningsforløbet.

Som noget ekstraordinært for denne uddannelse, vil der også være fokus på, hvordan kost og hormoner påvirker huden og sindet. Dette fokus skal gøre eleverne godt rustet til den rivende udvikling, der sker i skønhedsbranchen.

Vi uddanner Danmarks nye elite af kosmetologer.